Witamy na stronie Zespołu Szkół w Lipnie. Dziękujemy za odwiedzenie naszej witryny :-)

Szkoła Podstawowa w Lipnie

im. WOJSKA POLSKIEGO - ul.Powstańców Wlkp. 68, 64-111 Lipno, tel. 65 534 02 59, sp_lipno@o2.pl

17 czerwca 2019 roku uczniowie klasy IVb, Va, Vb oraz VIIa  wraz z opiekunkami  udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy.  Wcześnie rano zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Placu Zamkowym, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Tutaj spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po najciekawszych miejscach, zapoznał z ich historią, którą wzbogacał o fascynujące anegdoty. Na Starym Mieście mieliśmy okazję zobaczyć pomnik Warszawskiej Syrenki, a następnie pomnik Małego Powstańca. Pomaszerowaliśmy ulicami Krakowskiego Przedmieścia pod Pałac Prezydencki i na Plac Piłsudskiego, by zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Mogliśmy się przekonać, że Warszawa to niezwykłe miasto nie tylko ze względu na burzliwe losy lecz także ze względu na wyjątkowe piękno wielu miejsc.

Zmęczeni, ale szczęśliwi nie mogliśmy się doczekać wizyty w niewątpliwie jednym z najważniejszych punktów naszej wycieczki - w Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy miło czas na zabawie i różnych doświadczeniach. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata.

Na koniec pierwszego dnia udaliśmy się na spacer po ogrodach na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego.

Po pełnym wrażeń dniu pojechaliśmy autokarem na zasłużony odpoczynek do hotelu, który także okazał się pięknym obiektem i miło spędziliśmy w nim czas.

Drugiego dnia zwiedziliśmy wnętrza Zamku Królewskiego. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo – klasycystycznym oraz część muzealną zamku.

Kolejnym również ważnym dla uczestników punktem wycieczki był taras widokowy na Stadionie Narodowym. Wielu z nas to przecież kibice piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu.

Następnie udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Pałac na Wyspie oraz pomnik Fryderyka Chopina. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku. Wspólnie udaliśmy się na pyszne lody.

Po smacznym obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną do Lipna, gdzie na każdego czekali z utęsknieniem rodzice.

J. Cieślak, I. Gołąbka, S. Wagner

[FOTORELACJA]

wars2019

Copyright © 2019 SP LIPNO Rights Reserved.